Friday, November 30, 2007

Abaeté, musikberoende och risig svenska

Hej! (eller godkväll allesamman!)

Abaeté har väldigt fina och enkla block-klännigar som jag skulle vilja ha. Dessa på bilderna ser så perfekt o fina ut, och så är de inte i så skrikiga färger, alltså är de i färger som den normala svensken klär sig i.

Att ha det i blockform i olika plagg verkar vara trendigt. Iallafall enligt spring 08 s (ready to wear) modeshower. bläääh min svenska är sååå risig haha. Sånt händer när man måste kunna fler än 3 språk samtidigt (och har låg IQ).

Men det från spring 08 har inte bara blockformade kläder i trend...

Blomman gör klänningen sötare och ger större ha-begär. Åh, så fint! klänningen är ihopsatt mycket väl och man blir själv inspirerad av att kolla på den.

KVÄLLENS LÅT: Golddigger - Kanye West Feat. Jamie Foxx
Jag älskar den delen Jamie sjunger *She take me money when I'm in need...* Även om det stycket upprepas hela låten, om och om igen så tröttnar jag inte.

Jag gillar så mycket musik och skulle lika gärna ha flera som dagens låt. Så många genren jag gillar. Oj, jag tror att jag är beroende av musik :S

Följande symptom innebär alltså musikberoende:

- Ha med sig musikspelaren vart man än går. ALLTID
- Ha spelaren på hela tiden.
- Lyssna med högtalare i hemmet eventuellt önska att det gick o lyssna när
man ska till toan och eventuellt höjer volymen då man besöker toan.
- Lånar aldrig ut MP3n till en vän till nästa dag.
- Lånar endast ut den under högst 1 timme.
- Kan inte sitta stilla då musik inte hörs, som exenpelvis knacka på bord i takt med låten knights of cydonia.

OBS! Ta inte detta på allvar ( ingen kommer o göra det)

Själv kan jag tala om att jag har alla dessa symptom. Jag är i hög grad beroende av musik :P



Bilder från Style.com

No comments: